-
Który z nośników ma dodatkowo szansę wytworzenia tzw. efektu źródła? Efektem źródła określa się sytuację, w której ta sama reklama ma zupełnie odmienny wpływ na tych samych odbiorców, w zależności od tego, w jakim pojawi się nośniku. Fakt, iż niektóre czasopisma w gronie swoich sympatyków tworzą aurę profesjonalizmu, powoduje, że dane pismo bywa traktowane jako ekspert w pewnej, konkretnej dziedzinie (np. „Uroda” jako wyrocznia w sprawie dbania o wygląd). Reklama szkół biznesu czy zarządzania będzie lepiej odbierana przez potencjalnych klientów, jeśli pojawi się w „Businessmanie” niż w „Skandalach”. Niektóre nośniki tworzą wokół siebie atmosferę prestiżu („Twój Styl”, „Elle”), wobec czego reklamowanie się w nich ułatwia budowanie ekskluzywnego wizerunku marki (jeśli na tym zależy reklamodawcy).
SZANSA WYTWORZENIA EFEKTU ŹRÓDŁA
