Rozpoczętą latem 1996 roku kampanię reklamową FRUGO poprzedziły liczne badania konsumentów. W dwóch badaniach ilościowych przetestowano formułę produktu i propozycje kampanii reklamowej (próba 1200 młodych ludzi i rodziców najmłodszych dzieci) oraz przeprowadzono testowanie wstępne reklam, mające na celu sprawdzenie zrozumiałości reklamy, zapamiętania jej treści oraz wpływu na zamiar zakupu (300 osób). Wywiady zogniskowane przeprowadzono w celu określenia formuły produktu (smak, zapach, konsystencja), sprawdzenia propozycji kampanii reklamowej, określenia stopnia zainteresowania jego zakupem, przetestowania opakowania (kształt butelki i wygląd etykiety). Wynikiem badań było m.in. zawężenie grona adresatów kampanii do segmentu wiekowego 13-16 lat. Na tej grupie wiekowej wzorują się młodsze dzieci, a więc istniała możliwość poszerzenia grona odbiorców o młodszy segment. Również pomysł na wykorzystanie w reklamie FRUGO graffiti (wyraz buntu młodzieży przeciwko normom uznawanym przez rodziców) był efektem badań. FRUGO zyskał w ciągu czterech pierwszych miesięcy kampanii udział w rynku soków i napojów owocowych w wysokości 4%.
PRZYKŁAD TECHNIKI PROJEKCYJNEJ
