STRATEGIA POZYCJONOWANIA

Black Android Smartphone

Aby móc trafnie określić pozycję danej marki, należy:zidentyfikować konkurentów (z punktu widzenia klienta);określić, jak są oni postrzegani i oceniani;nakreślić mapę percepcji marek, czyli obraz konkurują­cych ze sobą marek w świadomości klienta;przeanalizować, które obszary mapy percepcji są dla klientów najbardziej atrakcyjne;ustalić pozycję dla własnej marki;monitor ować tę pozycję (test osobowości).Przyjęta przez firmę pozycja musi spełniać kilka warun­ków:być łatwo dostrzegalna i zapadać w pamięć;być stała w długim okresie — jak powiedział Larry Light, wiceprezes agencji BBDO, „(…) największy błąd, jaki po­pełniają marketerzy, to stałe zmienianie charakteru re­klamy; w efekcie osobowość ich marki jest schizofreniczna (w najgorszym przypadku) lub jej w ogóle brak (w najlep­szym przypadku)”;być realistyczna (produkt musi dostarczać klientom te korzyści i tę satysfakcję, które obiecuje reklama);być unikalna (różna od konkurencji).

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *