POSZUKIWANIE POMYSŁU NA JEDNOZNACZNE PRZESŁANIE

a person holding a cell phone in front of a laptop

Agencja Saatchi and Saatchi proponuje swoim strategom poszukiwanie pomysłu na jednoznaczne przesłanie w następu­jących obszarach: charakterystyka produktu: o składniki,o jakość,o jak zachowuje się w trakcie użytkowania, o opakowanie jedno- lub wielorazowego użytku, o kraj pochodzenia, o jak produkt jest wytwarzany;charakterystyka użytkownika:o kto kupuje daną markę (znane osobistości, eksperci), o marka numer jeden (większość ludzi jej używa), o marka ekskluzywna (tylko wybrańcy jej używają);sposoby użytkowania produktu: o do wspólnego użytkowania,o do podarowania innym, o do sprawienia radości samemu sobie;zaskakujące fakty o produkcie, jego zastosowaniach lub użytkownikach;ceny:o bardziej opłacalny zakup (długowieczność produktu), o obniżona cena, o tańszy-droższy;charakterystyczny wizerunek: o wysoka jakość, o łatwy w użyciu, o egzotyczny, o nowoczesny;zaspokojenie potrzeb psychologicznych (fizjologicznych): o pragnienie, głód, seks,o status społeczny, o wiara w samego siebie,o poczucie własnej wartości („będę dobrą żoną, matką”);dziedzictwo marki:o „firma założona 200 lat temu”, o „przedwojenna” jakość, o osoby założycieli firmy;problemy w razie wstrzymania się od zakupu: o w jaki sposób klient traci,o ryzyko szkody, o utracone możliwości;bezpośrednie porównanie z konkurencją: o porównania produktów;elementy zapewniające rozgłos:o „nowy, poprawiony”,o rocznica istnienia,o znaczące wydarzenia, w których uczestniczy marka;

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *