-
W sytuacjach silnego zaangażowania konsument odczuwa ryzyko związane z zakupem, a więc podjęcie decyzji wymaga większej uwagi i posiadania większej liczby informacji. Według szacunków w trakcie naszego życia zakupy „mocno angażujące” stanowią tylko 10% naszych zakupów, ale wydajemy na nie aż połowę wszystkich pieniędzy przeznaczonych w życiu na zakupy. Jednak (co dowodził Herbert Krugman w 1965 roku) przy zakupie gumy do żucia, pianki do golenia, kukurydzy w puszce czy benzyny odbiorcy są słabo zaangażowani, co się wiąże z faktem, iż dowiadują się o markach tychże produktów przypadkowo .Zakupy słabo angażujące konsumenta, z racji niewielkiego ryzyka, jakie ze sobą niosą, nie wzbudzają u nabywcy większego zainteresowania ani nie skłaniają go do poszukiwania informacji o produkcie (kupujący stara się zminimalizować wysiłek związany z kupnem).
W SYTUACJACH SILNEGO ZAANGAŻOWANIA
