Sposób podejścia do określenia budżetu reklamy odzwierciedla poglądy firmy na temat jej znaczenia w stymulowaniu sprzedaży. Przedsiębiorstwa wierzące w skuteczność reklamy z reguły ustalają wysokie budżety; te, które reklamują się pro forma, zwykle nie inwestują w reklamę dostatecznie dużo. Generalnie nie ma jednej, uniwersalnej metody ustalania budżetu reklamy. Z czysto ekonomicznego punktu widzenia najrozsądniejsza byłaby analiza krańcowych efektów reklamy — pieniądze wydajemy dopóty, dopóki ostatnia złotówka wydana na reklamę przynosi co najmniej jedną złotówkę wzrostu sprzedaży. Tylko że oprócz bezpośredniego wpływu na sprzedaż reklama realizuje również inne zadania. Poza tym wzrost sprzedaży to efekt nie samej reklamy. Wreszcie oprócz budżetu, który wspiera kampanię, liczą się także treść i forma reklam oraz trafny dobór mass mediów. Ostatecznie, za ten sam milion złotych można przeprowadzić bardzo skuteczną kampanię reklamową, ale można też zniweczyć efekty reklamy nietrafionym sloganem, niezrozumiałą treścią reklamy, źle dobranymi mediami.
BUDŻET REKLAMY
