Dla bardzo dużej grupy osób reklamy emitowane w radio, telewizji czy Internecie są bardzo irytujące. Zwykle nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o nachalne zachęcanie do kupna tego czy innego produktu. Nie chodzi również o wykorzystywanie wizerunku osób publicznych, znanych i szanowanych. Najczęściej irytujące we wszelkiego rodzaju spotach reklamowych jest natężenie dźwięków, które znacznie przekracza wszelkie dopuszczalne normy. Bo jak wytrzymać nagły atak reklamy w momencie, kiedy chwile wcześniej oglądaliśmy audycje o normalnym natężeniu dźwięków? Raczej nikt nie przechodzi takiej terapii szokowej bez żadnej usterki czy dyskomfortu. Dlatego tez większość reklamodawców i osób odpowiedzialnych za tworzenie spotów reklamowych powinna pamiętać o tym, że takie praktyki mogą przynieść wprost odwrotny do oczekiwanego skutek. A tym samym zniechęcić potencjalnych konsumentów do oferowanych produktów. Na tym z pewnością nie zależy żadnej firmie czy żadnej instytucji, która zleciła przygotowanie i wyemitowanie danej reklamy