Wskaźnik GRP, choć bardzo pomocny w planowaniu analizowaniu efektywności kampanii reklamowej, nie uwzględnia jednak:wielkości ogłoszeń prasowych (długości reklam telewizyjnych i radiowych), które docierają do odbiorców, a przecież wielkość reklamy ma, jak wiadomo, wpływ na jej skuteczność i, co nie mniej ważne, na jej koszt,skuteczności przyjętej koncepcji kreatywnej (kontakt z reklamą nie oznacza automatycznie jej przyswojenia i „zadziałania”).Analizując wartość wskaźnika GRP, warto przy okazji podkreślić, że:„średnia częstotliwość” równa 3 nie oznacza wcale, iż każdy potencjalny klient ma jednakową szansę na zetknięcie się z reklamą; mało prawdopodobny byłby też taki rozkład częstotliwości, że odsetek tych, którzy mają jedną, dwie, trzy, cztery, pięć i sześć szans na kontakt z reklamą,jest dokładnie taki sam;tę samą wartość wskaźnika GRP można osiągnąć przy różnej kombinacji zasięgu i częstotliwości; GRP równe 177 można więc osiągnąć przy zasięgu równym 59 i częstotliwości 3, ale również przy zasięgu równym 35,4 i częstotliwości 5, albo przy zasięgu 70,8 i częstotliwości 2,5.
WSKAŹNIK GRP
