Angielski termin wear-out oznacza dosłownie „zniszczenie”, „wyczerpanie” (sił, możliwości). Zmęczenie reklamą to sytuacja, w której każdy kolejny kontakt klienta z reklamą nie przynosi pozytywnego skutku. Badacze reklamy stwierdzili bowiem, iż w miarę wzrostu intensywności danej kampanii takie wskaźniki jej skuteczności, jak: zapamiętanie jej treści, świadomość istnienia marki, postawa wobec marki, zamiar zakupu marki, rosną do pewnego poziomu, po czym się wyrównują, a następnie… spadają. Można to tłumaczyć spadkiem zainteresowania zbyt długo kontynuowaną kampanią albo wręcz poirytowaniem odbiorców reklam kampaniami zbyt intensywnymi. Na podstawie danych o zasięgu i częstotliwości można obliczyć jeszcze jeden wskaźnik — mnożąc zasięg reklamy przez częstotliwość, otrzymujemy wskaźnik nazywany wskaźnikiem całkowitym (Gross Rating Points, GRP), który jest wypadkową miarą intensywności kampanii reklamowej.